Wednesday

Repair Kipas Batu Pahat by Pikitronic

Ramai yang PM aku tanya berkenaan servis repair kipas Batu Pahat.


Kebetulan aku memang ada seorang kenalan yang mahir memperbaiki pelbagai jenis & jenama kipas angin termasuklah kipas dinding & kipas siling.

Nama panggilan dia Piki.

Sebelum nie member aku nie kerja sebagai Technician di kilang tekstil area Batu Pahat,Johor.Disebabkan minat yang terlalu mendalam,dia join beberapa kelas repair alat kelengkapan rumah. 

Dia pernah share ngan aku dulu.Antara simpton kerosakan kipas yang selalu dialamai oleh pengguna ialah :

  • Kipas berpusing terlalu perlahan
  • Bunyi bising masa berpusing
  • Remote berbunyi tapi kipas tak berfungsi
  • Kipas tak berfungsi terus
  • Kipas slow walaupun dah set kelajuaan maksimum
  • Kipas bergoyang terlalu kuat
Kebanyakkan orang suka ambil jalan mudah dengan membiarkan kipas angin yang rosak itu terus terbiar.Ada juga yang terus gantikan dengan membeli kipas baru.
Padahal,kebanyakkan kerosakan kipas boleh diperbaiki dengan kos yang jauh lebih rendah.Tepuk dada,jeleng la poket..huhu

Mohon jasa baik roger,no phone di bawah kalu korang serius nak repair kipas Batu Pahat yea.Aku just share jer mana yang patut.

Piki Repair Kipas - 012 632 1179
Piki Repair Kipas - 012 632 1179
Piki Repair Kipas - 012 632 1179


Semoga boleh dimanfaatkan bersama.